Коли ІТ-консалтинг – варіант
Тема ІТ-консалтингу зараз актуальна як ніколи. Багато компаній на початку війни переїхали в хмару і хочуть повернутися на землю, комусь треба переїхати з хмари в хмару, а хтось через воєнний стан втратив штатну комплектацію ІТ-спеціалістів. Розповідаємо в яких випадках і як саме можемо допомогти.
Для адміністрування
З початком повномасштабного вторгнення багато замовників скористалися пропозиціями від глобальних хмарних провайдерів і перемістили всю або частину інфраструктури в хмару. Особливо це відчувалось по державному сектору, який перевів свої сервіси в Microsoft Azure та інші хмари. З одного боку – нарешті держава перейшла від розмов до дій. З іншого – державні підприємства надто обмежені в бюджетах, щоб тримати у себе штат висококваліфікованих ІТ-спеціалістів. Як результат, переїхавши в хмару за допомогою партнерів, багато компаній зіштовхнулися з явищем, коли інфраструктура переїхала, але не була задокументована.
Відсутність грамотної технічної документації – на жаль, розповсюджена проблема українських проєктів. Часто ми зіштовхуємося з тим, що замовники не розуміють її необхідності, або забувають про неї. Або ж на всю компанію тільки одна людина знає, як все побудовано. Тепер же багато замовників, які знаходяться в хмарі не розуміють в повній мірі, що відбувається з їх інфраструктурою. Якщо адмініструють, то дуже обмежено, в рамках шаблонів. Тому гостро постало питання як ці інфраструктури адмініструвати – додати, прибрати, оновити, замінити якусь службу чи якусь віртуальну машину і, що важливо, задокументувати. Бо відомо, що будь яка хмара має свою специфіку і свої обмеження. І це нормально, і спеціалісти з певним досвідом це знають.
Що з цим робити? IT-Solutions має багатий досвід і співробітників для розробки технічної документації. Також ми можемо одноразово, або на постійній основі взяти адміністрування на себе, бо маємо досвід і достатній ресурс. Єдине, поки що компанія не розглядає – це адміністрування користувацької інфраструктури.
Для переїзду
Ще одна категорія замовників, що потребують консалтингу, ті, які переїхали до хмари на безкоштовній основі і зараз готуються отримувати високі рахунки за користування, бо нічого не буває безкоштовним нескінченно. Деякі компанії вже підрахували, що розміщення інфраструктури в хмарі протягом трьох років дорівнює закупці нової інфраструктури на землі. Але і через три роки в хмарі компанія продовжує платити, у той час як наземна інфраструктура повністю себе окупає. Такі підрахунки змушують задуматися, як повернутися з хмари. Варто відмітити, що генерація з хмари в хмару – це не буденна справа, це підготовка ландшафту, процедурні питання і багато інших дій. З огляду на те, що більшість компаній перевезла туди не резервний майданчик, а основний, актуальним стає питання простоїв у сервісі, яке важко оминути.
Пропонуємо декілька шляхів від безболісного повернення інфраструктури на землю або переїзду в іншу хмару за більш гнучкими тарифами. Що таке більш гнучкі тарифи? Ми всі розуміємо, що такі гіганти як Amazon, Microsoft мають готові пакети і сперечатися з ними щодо підлаштування цих пакетів під конкретні потреби дуже важко. Є альтернатива. Серед партнерів IT-Solutions є декілька європейських центрів обробки даних з приватними і публічними хмарами (наприклад, Baltnetа). Вони теж мають пакетні тарифи, але з більш гнучкими умовами. Крім цього, на їхніх потужностях є можливість побудувати приватну хмару під певні задачі і це буде дешевше, ніж в глобальних компаніях. Вони гнучкі, зацікавлені, змотивовані в підтримку України, тому вони йдуть на переговори щодо вигідних пакетних умов.
Що може IT-Solutions? Ми пропонуємо як міграцію на іншу хмару, так і міграцію назад на землю. У нас є інженерні ресурси, які можуть зробити це безболісно. Ще варіант – побудова гібридної інфраструктури. Це найважче у плані проєктування, але це найбільш гнучка інфраструктура, яка у разі проблем все одно дозволяє працювати або в хмарі, або на землі.
Для послуг на умовах аутсорсу
Наразі військовий стан зобов’язує велику кількість співробітників до мобілізації, що призводить до відсутності або часткової відсутності адміністраторів систем. Саме час подумати про передачу функцій на аутсорс. В портфелі IT-Solutions багато проєктів, які стосуються критичної інфраструктури. Це надає змогу нашій компанії гарантувати доступність наших технічних спеціалістів для виконання робіт по підтримці ІТ-інфраструктури в проєктах замовника.
Для повноти МТД
Завдяки іноземним фондам різних фундацій, замовники мають змогу отримати програмно-апаратні комплекси у вигляді МТД (матеріально-технічної допомоги). Часто цей МТД не включає в себе повний пакет послуг щодо впровадження і підтримки систем.
Матеріально-технічна допомога – це завжди трьохстороння угода. Донор, реципієнт і постачальник. МТД – це завжди договори без ПДВ. У нас є досвід участі в цих договорах, тому ми як системний інтегратор з архітектурною функцією можемо запропонувати себе як постачальника. З іншого боку, ці МТД включають в себе тільки програмно-апаратні комплекси без послуг. І тому мати важкий комплекс – це круто, але якщо його не запустили, чи запустили до «зелених лампочок», то він потребуватиме додаткової роботи. Ми можемо запропонувати свої послуги на будь-якому етапі – від монтажу до поглибленого налаштування і інтеграції, в тому числі і в розрізі КСЗІ.
***
Сьогодні хочеться сказати, що IT-Solutions – це про послуги. Ми та сама об’єднуюча ланка між компанією і її інфраструктурою, якою б вона не була – чи то хмарною, чи наземною. Ми ті, хто стоїть посередині і знає та розуміє як перевести, налаштувати, підтримати, обслуговувати, модернізувати. Ми завжди здатні прийти, щоб вивести Вашу інфраструктуру на рівень конкурентоздатності та лідерства. Наші технічні спеціалісти завжди готові надати Вам консультацію.