Figure
06.05.2024

Модель ліцензування за підпискою: поради бізнесу

Що ми знаємо про підписки від виробників? Насамперед те, що це – неминуче.

Підписка на сьогодні – глобальний тренд, якому слідують якщо не всі, то левова частка компаній.  З приводу цього хочу дати декілька актуальних, на мій погляд, порад.

Стежте за термінами. У цієї моделі ліцензування єдиний критерій – підписки мають свій термін. По закінченні терміну, залежно від політики виробника, підписка або зупиняє роботу, або обмежує функціональність або надає перехідний період після якого її можна продовжити. Тож уважно слідкуйте за строками її оновлення.

Дотримуйтеся фінансового планування. Підписка дуже зручна тим, що сьогодні вам не потрібно купувати ліцензію у тому розмірі, який знадобиться через 5 років. По закінченню кожного терміну  можна переглянути потрібну вам підписку і отримати її. Сьогодні, наприклад, вам потрібна одна кількість гігабіт, а згодом щось змінилося і вам потрібно менше – візьміть собі менше. Головне розрахуйте і заплануйте.

Аналізуйте. Перед кожним періодом продовження проаналізуйте утилізацію цієї ліцензії та плани на наступний період. Підписка робить зміну ПЗ практично безболісною, якщо це антивірус або офісний пакет. Маючи зрілу команду айтівців, можна змінити ПЗ по закінченню періоду підписки. Тому окрім аналізу об’єму цієї підписки ви можете раз на якийсь період аналізувати чи взагалі це найкраще рішення. І якщо є сенс змінити ПЗ – ви можете це зробити по закінченню терміну.

І головне – пам’ятайте, що підписка – це не страшне невідоме, це – реальність. Переходьте і користуйтеся.